مقالات


محبوب ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت در 2018

ما با یه طنز درباره برنامه نویسی در تصویر بالا شروع خواهیم کرد. مردم هرگز فکر نمی کردند که جاوا اسکریپت بتواند برای همه چیز مورد استفاده قرار گیرد. در سال 2018 زبان جاوا اسکریپت یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسان حرفه ای است. در اینجا ما درباره محبوب ترین فریم ورک های زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت صحبت خواهیم کرد.

تمام فریم ورک هایی که امروز شاهد آن هستیم در میان برنامه نویسان بسیار شایع است:

آنها متن باز هستند و به دنبال حل مشكلات ایجاد صفحات وب تنها با استفاده از الگوی طراحی MVC می باشند. همه آنها تصویرکلی از دیدگاه ها، حوادث، مدل های داده و مسیریابی را دارند.

ما قصد داریم پیشینه تاریخی و سرگذشت آنها را بررسی کرده و سپس سه فریم ورک را مقایسه کنیم. این فریم ورک ها بخشی از محبوب ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت در سال 2018 است.

  • NODE.JS
  • REACT
  • EMBER
  • RIOT.JS
  • METEOR
  • CHART.JS
  • WEBVR
  • POLYMER

  

REACT

 Reactمحبوب ترین فریم ورک متن باز جاوا اسکریپت است که توسط فیسبوک و اینستاگرام استفاده می شود.  React توسط فیسبوک و اینستاگرام و یک جامعه از توسعه دهندگان و شرکت های فردی نگهداری می شود و هدف آن حل چالش ها و مشکلات بوجود آمده در توسعه برنامه های یک صفحه ای است.

ANGULAR JS

AngularJS در سال 2009 به عنوان یک جزء از یک محصول تجاری فوق العاده محبوب و بزرگ به نام GetAngular متولد شد. مدت کوتاهی پس از آن که Misko Hevery، یکی از مهندسانی که GetAngular را تأسیس کرد، توانست یک برنامه تحت وب را که شامل 17 هزار خط کد بود و 6 ماه طول کشیده بود را تنها به مدت 3 هفته با استفاده از GetAngular  بازسازی کند.

کاهش اندازه برنامه به حدود 1000 خط کد باعث متقاعد شدن گوگل برای شروع حمایت از پروژه شد که نتیجه ان  AngularJS  منبع باز امروزی است. از جمله ویژگی های منحصر به فرد و نوآورانه Angular، اتصال دوطرفه، اضافه کردن وابستگی،  آسان تست کدها و بقاء زبان HTML با استفاده از دستورات راحت تر است.

AngularJS یک مجموعه ابزار برای ساخت فریم ورک مناسب برای توسعه برنامه شما است. این یک زبان کاملا گسترش یافته و هماهنگ با دیگر کتابخانه ها است. هر ویژگی را می توان تغییر داد یا جایگزین کرد، به طوری که شما می توانید با گردش کار منحصر به فرد خود و نیازهای احتمالی کار کنید.

BACKBONE.JS

Backbone.js یک فریم ورک MVC سبک وزن است که در سال 2010 بوجود آمد و به سرعت به عنوان یک جایگزین باهوش برای چالش های سنگینی مانند فریم ورک های کامل MVC مانند ExtJS مورد توجه قرار گرفت. این قابلیت باعث استفاده از آن در وب سایت های مختلفی از جمله Pinterest، Flixster، Airbnb و دیگران شد.

Backbone.js ساختاری را برای برنامه های وب با ارائه مدل هایی با رویدادهای مرتبط و رویدادهای سفارشی با ارزش های کلیدی ، تجمیع فراوان توابع API قابل شمارش ، نمایش با ادغام رویداد تکراری و اتصال آن به تمام API های موجود خود بر روی رابط RESTful JSON، فراهم می کند.

این پروژه در GitHub میزبانی می شود و کد منبع آن در دسترس است، همچنین یک مجموعه آزمایشی آنلاین، یک مثال کاربردی، یک لیست از آموزش ها و یک لیست طولانی از پروژه های معتبر دنیا که از Backbone استفاده می کنند، موجود است.  Backbone برای استفاده تحت مجوز نرم افزاری MIT در دسترس است.

EMBER

Ember.js یک فریم ورک متن باز جاوا اسکریپت در سمت کاربر است که مبتنی بر الگوی معماری نرم افزار مدل  MVC است. این فریم ورک، توسعه دهندگان را مجبور به ساخت برنامه های کاربردی تک صفحه ای مقیاس پذیر با استفاده از اصطلاحات رایج و بهترین شیوه ها در چارچوبی تولید یک مدل شیء قوی، می کند.

قالب ها به صورت خودکار توسط کتابخانه قالب خود به روز رسانی خواهند شد ، از نوارهای HTML (پیش از Handlebars.js) و یک واسط برای مدیریت حالات برنامه استفاده می شود. این نکته باید ذکر شود که به طور چشمگیری کدهای کمتری با استفاده از الگوهای یکپارچه Ember ساخته می شوند  و زمانی که داده های زیرین تغییر کند، به طور خودکار به روز می شوند.

ریشه های Ember به سال 2007 مربوط می شود. کار خود را به عنوان هسته فریم ورک MVC شرکت SproutCore  ، که توسط SproutIt و بعدا توسط اپل توسعه داده شد شروع کرد و توسط Yehuda Katz، یکی از شرکت کنندگان اصلی در پروژه های محبوب jQuery و Ruby on Rails، در سال 2011 افتتاح شد. کاربران برجسته Ember عبارتند از Yahoo، Groupon و ZenDesk.

 

مقایسه محبوب ترین قابهای جاوا اسکریپت

اگر شما تازه با این فریم ورک های جاوا اسکریپت آشنا شده اید، ما توصیه می کنیم که Angular Js را انتخاب کنید زیرا دارای ویژگی های بسیار جذاب، پشتیبانی عالی و سرمایه گذاری های بزرگ و سود بالا است.

 

نظرات

comment pic

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید...


با ما درارتباط باشید

آدرس:

اصفهان-بلوار آیینه خانه-نرسیده به خیابان جهانگیر قشقایی

شماره تماس

۰۳۱۹۵۰۲۵۵۱۰-۰۳۱۳۶۶۸۸۵۷۵

پست الکترونیکی:

info@dpsoft.ir